Tarikh | : 28 November 2019 |
Masa | : 2.30 Petang - 3.30 Petang |
Lokasi | : Pi Kg Simpang Sepayang |
Peserta | : 8 Orang |
Tujuan
Menguji kemahiran kepada peserta dalam menggunakan komputer terutamanya menggerakkan tetikus dan penggunaan papan kekunci
Menarik minat peserta menggunakan komputer melalui kaedah permainan yang lebih menarik.
Aktiviti
Sebelum memulakan game dan dan kuiz petugas memberikan penerangan cara menggunakan komputer menggerakka tetikus dan bentuk game yang akan di mainkan
a) Elemen yang terdapat dalam aktiviti yang dijalankan ialah :
i. Cara menggunakan komputer dan menjelajah komputer.
ii. Cara menggerakann tetikus dan fungsi-fungsi yang terdapat pada papan kekunci.
iii. Game yang dibenarkan berteraskan pembelajaran seperti matematik, Bahasa inggeris.
Bertanding secara sihat, moden serta lebih menarik menggunakan teknologi komputer